PROGRAMHÉTVÉGE - BALATON

Vankó László

Zádori Mária

Németh Zsolt Nikolasz

A szegedi kis „aranyosok” újabb generációja hódította meg a magyar tengert. A tanév utolsó programhétvégéje alkalmával, no meg a szünidő közeledtével nem is kereshettünk volna alkalmasabb helyet túrázáshoz, sportoláshoz, történelmi emlékek felkutatásához.

Egy hangulatos kemencével, pletykáló padokkal kialakított kerthelységben, egy diófa alatt elfogyasztott ebéd után első utunk a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Salföld Majorjába vezetett, ahol állatsimogatás, fűszerkert, gazdasági múzeum és 3 gyönyörű felszerszámozott ló várt bennünket, hogy nyeregbe pattanva vegyünk részt terápiás lovagláson. Az egyébként nagyhangú, telefonjukat nyomkodó diákokat úgy elringatták, lecsendesítették ezek a nagyszerű simogatásra, szeretgetésre ösztönző állatok, hogy alig ismertünk rájuk.

Szállásunk közvetlenül a Balaton partján lévő balatonfüredi campingben volt, így még az nap délután belevetettük magunkat a habokba és vacsoráig ki sem találtunk onnan. Este a füredi kikötő és a Tagore sétány nyújtott újabb felüdülést tanévben megfáradt lelkünknek.

Másnap a Tihanyi-félszigetet túráztuk körbe, feljutva a Csúcs-hegyre is, ahol jól megérdemelt csúcs-csokinkat is elfogyasztottuk. Az arany-gejzírkúpokra felkapaszkodva pazar kilátás nyílt a külső- és belső tóra egyaránt, nem is beszélve az Apátságról.

A négyórás túrát csak a végén zavarta meg egy kiadós zápor, de ez sem akadályozhatta meg bennünket, hogy egy tucat fénykép erejéig ne kapaszkodjon fel szinte az egész csoport egy megmászásra hívogató hatalmas fára.

Tihanyba beérve a skanzen módjára kialakított Régi idők udvara elnevezésű étteremben fantasztikus hangulatban fogyasztottuk el ebédünket, megpihenve a korabeli népi szerszámok, bútorok, fafaragások között. Vizes holmijainktól megszabadulva, immár tűző napsütésben kezdtünk bele kézműves foglalkozásunknak, melynek keretében rétest nyújtottunk, töltöttünk, kisütöttünk, majd mind megettük.

A látottak és a kiselőadásokban hallottak összegzéseként este az osztódásos vetélkedőn ismételhettük át a Balaton keletkezéséről, jellemzőiről, nevezetességeiről szerzett ismereteinket.

Este megtartottuk első csoportszületésnapunkat is, ahol mindenki egy-egy társának adhatott át egy-egy jókívánságot egy szelet Füred-torta kíséretében.

Harmadik nap a Hegyestűről, illetve az előtte elterülő tájban igyekeztünk beazonosítani a tanúhegyeket, tiszta forrásból megkóstoltuk a Kékkúti ásványvizet, majd a tapolcai tavasbarlang csónaktúráján vettünk részt.

Egyhangúan megállapítottuk, hogy legszívesebben még egy hónapot eltöltenénk a Balatonnál és a füredi campingben, mely találkozásra remélhetőleg már a jövő tanév októberében sor kerülhet, amikor két keréken járjuk be a Balaton keletre eső részeinek legszebb helyeit. Úgy legyen!