ART-I CSÓKÁINK A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMBAN

 

A Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézményében a tanév folyamán sikeresen valósítottuk meg az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett „A hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó program támogatása” elnevezésű pályázaton belül ART-i Csókák színjátszó szakkörünket.


 

 A pályázat célja a kreatív és kettős címkéjű tehetség beazonosítása, annak tudatosítása, erősítése, az önismeret és önkifejező képesség fejlesztése.

A 60 órás beszéd- és nyelvművelő, drámapedagógiai eszközöket felsorakoztató szakköri fejlesztésen túl lehetőségünk nyílt, hogy négy alkalmas színházbérlettel, a kulisszatitkok megismerésével színházbarát diákokat nevelhessünk. Meglátogattuk a Varga Mátyás Színháztörténeti kiállítást, ahol múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt. Mindkét helyen elhivatott színházrajongó önkéntesek fogadtak bennünket, akikből áradt a rajongás az általuk bemutatott intézmények iránt.

A pályázat keretében lehetőség nyílt hasonló élményeket szereznünk Budapesten is, ahol két napos tanulmányút alkalmával bejártuk a Nemzeti Színházat, megismerve annak építészeti, színháztörténeti jelentőségét, mindennapos működését, művészeti kihívásait. A Vígszínházban megtekintettük az Egy éj a Paradicsomban című darabot, bár az nekünk felnőtteknek csalódást okozott. A Bajor Gizi Színészmúzeumban két drámapedagógiai foglalkozáson vehettünk részt, ahol az izgalmas tárlatvezetésen túl, színháztörténeti vetélkedőt és színésztanonc foglakozást is tartottak számunkra. Lazítóprogramként Szegeden fürdőztünk az Aquapolisban, kiszabadultunk az Exit szabaduló szobáiból és moziztunk is egyet.

A pályázat keretében elkészítettünk egy karácsonyi ajándék videóklippet és forgattunk három mindennapi konfliktusainkat bemutató kisfilmet, melyek önismereti vagy csoportfoglalkozások alkalmával is vitaindítóként felhasználhatók. Elkészültek a diákok „Arcaim” című portfóliói is.

A fejlesztés eredményeként a tehetségígéretek között beazonosítottunk egy autonóm és egy kettős címkéjű tehetséget, míg a többieket alulteljesítő tehetségként értékeltük.