Játszva tanulni

image

A Szegedi Városi Kollégium Akkreditált Kiváló Tehetségpont az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt és a Nemzeti Tehetségprogram által támogatott „A  hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó programok támogatására” pályázaton pénzügyi támogatást nyert. Az NTP-KNI-18-0159 pályázat Játszd a győztes-győztes játszmát! minimum 60 órás önismereti- kommunikációs-konfliktuskezelés tehetségműhely projektsorozat október elején elindult.

 


Október 24-től folynak a fejlesztő foglalkozások a tehetségműhelyben. Az első 12 foglalkozás a diákok önismeretét bővítették. Ki vagyok én? kérdésre kerestük a választ, az énkép az önelfogadás témakörét dolgoztuk fel játékos formában. A diákok szemrevételezték az erősségeiket és gyengeségeiket, az önelfogadást gyakorolták szituációs feladatokon keresztül. Majd tovább léptünk a közösség felé, abban betöltött szerepek, a csoportszabályok, valamint a társas kapcsolatok jellemzőit gyűjtöttük össze. A bizalom és önbizalom témaköre mélyebb önismeretet igényelt, melyhez az előző foglakozások már megadták az alapot. A foglalkozások során több önismereti játékot használtunk, mint pl. Lélekpillangó, Érzelmek birodalma, Phinx. A játékokat a kolllégium többi kollégistája is számára is hozzáférhetővé váltak, a szakkörösök szívesen ismertették a játékszabályokat. A társasjátékok egy részét a jelen pályázati forrásból vásároltuk, valamint a 12 babzsákszéket is. A babzsákok nagy népszerűségnek örvendtek a diákok körében, mert feledtették az iskolai környezetet, jó hangulatot teremtettek a foglalkozásokhoz.

 

Csicsely Ildikó projektfelelős