Bemutatkozás |
Információk |
Tanáraink
|
Szakkörök
|
Szabadidős tevékenységek
|
Szolgaltatások |
Galéria
|
Elérhetőségek
|
Térkép
|
RÓLUNK…
Tagintézményünk a külső körút mellett, a PICK Szeged Zrt-vel szemben található. Villamossal (4-es), autóbusszal (76, 90) jól megközelíthető, de a városközponttól 30 perces sétával is elérhető.
A kollégium a Fodor József Élelmiszeripari Szakképző Iskola épületei közé ékelődve, azzal közös udvaron helyezkedik el.
A jelenleg különböző fenntartó alá tartozó szakiskola és kollégium közel 30 évig – 1978 és 2007. között – egy intézményként működött. Így a jó szakmai kapcsolat továbbra is megmaradt: egymásra figyelve, a tanulók érdekeit szem előtt tartva segítjük, egészítjük ki egymás munkáját a mindennapokban.
A kollégium épülete 1978-ban került átadásra, 3 szintjén 38 db 4 ágyas háló szolgál a tanulók lakhelyéül, valamint emeletenként 2 vizesblokk található. 2010-ben 17 háló és egy vizesblokk teljes körű felújítására nyílt lehetőség.
Míg a csoportos tanulószobának az iskola épülete ad helyet, addig a fejlesztő és felzárkóztató, a csoportfoglalkozások, a szakkörök és szabadidős foglalkozások a kollégium felújított, jól felszerelt közösségi helyiségeiben zajlanak.
Ezek a következők:
- 3 számítástechnika terem
- 2 teakonyha
- klub
- könyvtár
- 3 többcélú helyiség
- 1 rekreációs helyiség
- ebédlő
- átrium
Sportfoglalkozások megtartására az iskola tornatermében nyílik lehetőségünk heti 2 alkalommal.
A tanulók tanulmányi és szabadidős tevékenységéhez a tárgyi feltételek is biztosítottak.
Néhány közülük:
- számítógépek
- nyomtatók
- scanner
- fénymásolók
- projektorok
- interaktív tábla
- digitális fényképezőgépek
- videokamerák
- televíziók
- CD, DVD-lejátszók
- X-box
- házimozi rendszer
- folyóiratok, könyvek
- számos CD, DVD
- sporteszközök (kerékpárok, korcsolyák, labdák, stb.)
- túrafelszerelések
- képességfejlesztő játékok
A kollégium külső és belső környezetét úgy alakítjuk, hogy családias, esztétikus legyen. Minden helyiség, berendezési tárgy, eszköz azt a célt szolgálja, hogy diákjaink otthonos környezetben tanuljanak és sikeres középfokú végzettséget szerezzenek.
Részlet a Fodor József Élelmiszeripari Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium alapításának 50. évfordulója alkalmából 2006-ban kiadott Emlékkönyvből:
|
|
|
…és Kollégium
|
|
|
|
Kollégium 1. (fn) Tagjainak szellemi irányítást is adó diákotthon.
|
/Magyar Értelmező Kéziszótár/
|
|
Otthon, ahova otthonról otthonba érkezik a szeptemberi első reggeli 6.30-as ébresztőre sok-sok diák.
|
Hozza csomagjában az otthont: az anyu sütijét, a nyár jó kis cuccait, a kedvenc CD-t vagy alvós plüssmacit, képet a nyári szerelemről, az iskolatáskát - ami „de nehéz”-, s az évnyitóra az ünneplő ruhát. Hozza szemében a viszontlátás izgalmas örömét vagy a nem is oly röpke bánatot, az otthoniak aggódó csókjait. Hozza hatalmas önbizalmát vagy apró szorongásait.
|
Telnek a hetek, indul az élet, jönnek a szabályok, programok, élmények, ismerkedések ezrei. Öt nap egy pillanat, elfogy a zsebpénz, utazik az otthonból az édes otthonba sok-sok diák.
|
Viszi csomagjában s szívében az „otthont”. Viszi a vonatra, buszra a vacsoracsomagot, ellenőrzőjében a jó-rossz jegyeket, jutalmat s tán a dorgálásokat is. Viszi a haspólót – ami helyett hoz másikat -, a kopott zoknit, viszi a város ízét és lüktetését, a vadonatúj érzéseket, a kollégista élményeket:
|
- Azt, hogy a gólyaavatón gólyacsőrrel és gólyalábon állva fogadott örök hűséget a kollégistaságra, s a gólyabálon fogadta az első kollégista csókot, táncot és kézfogást.
|
- Azt, hogy szenvedett a tanszobán, de mégiscsak sikerült (vagy sem) a másnapi matek, magyar, angol vagy történelem.
|
- Azt, hogy a koleszban választhatott annyi, de annyi szerep közül. Lehetett portás, gólkirály, csere vagy középcsatár, body-builder, amatőr színész, csoportterápiás alany, tánctanár vagy a parkett ördöge, létszámellenőr, folyosóügyeletes, fotómodell, sziklamászó vagy discokirály – sőt, az esti futáson bárki akár Forest is lehetett.
|
És lehetett bárki egyszerűen csak jó, kedves, tisztalelkű vagy netán kissé vásott gyerek.
|
Viszi az életbe a kollégista az ünnepek „annyiraszépésmeleg” hangulatát. Emlékét annak, hogy voltak megható emlékfalak, hogy cigánykereket hányt a nyugdíjba készülő télapó. Emlékét annak, hogy sokan itt lettek felnőttek, 18 évesek. Hogy karácsonykor fenyő és mézeskalács illata szállt, s a húsvéti nyuszi csokitojást pattogtatott. Emlékeket a ballagóktól: „a sohaelnemválunk” könnyes búcsúzást.
|
Viszi az életbe azt, hogy az iskolapadban, sőt LAKVA, életre szóló barátságok születnek, s tartanak örökké, vagy még annál is tovább.
|
Telnek az évek, és hogy mi hiányzik jobban, az otthon, vagy „az otthon”, már szinte el sem dönthető. Hazavágyni és visszavágyni már szinte egyre megy. Otthonból otthonba viszünk szellemet, élményt, érzést és tudást. Eszünkkel és szívünkkel vagyunk azon, hogy tudjunk egymásnak adni tudást, szokásokat, értékeket és érzéseket. Hogy tudjunk együtt örülni, s átsegítsük egymást – ha kell – a bánaton.
MIÉRT?
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert a testvére is idejárt!
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert az ő testvére nem idejárt!
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert közel van a kollégiumhoz az iskola.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert a város másik végén van a suli, de villamossal, átszállás nélkül eljut oda.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert otthon is ezt látta!
A szülő szakmát tanult, azóta is van munkája.
Van, aki azért jön hozzánk …
… mert otthon nem ezt látta!
A szülők legmagasabb iskolai végzettsége 8 általános iskolai osztály és nehezen tudnak elhelyezkedni.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert szeretne tanulni, de csak segítséggel érhet el jobb eredményt.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert nem szeret tanulni, de az itteni segítséggel mégis eredményes lehet.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert elege van a nagy tömegből.
Mi a családias, kis kollégiumok közé tartozunk a 152 férőhelyünkkel. Mindenkire jut idő, figyelem, senki nem veszhet el a tömegben.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert szeret közösséghez tartozni és az egyéniségét, egyediségét is megmutatni.
Van, aki azért jön hozzánk…
… mert halmozottan hátrányos helyzetű, és az Arany János Kollégiumi - Szakiskolai Programhoz szeretne csatlakozni.
Van, aki azért jön hozzánk…
…mert ebben a kollégiumban „mindenki lehet más, különleges, egyedi, vagy szürke kis egér, gólkirály, csere- vagy középcsatár, body-builder, amatőr színész, csoportterápiás alany, tánctanár vagy a parkett ördöge, létszámellenőr, folyosóügyeletes, fotómodell, sziklamászó vagy diszkókirály – sőt, az esti futáson bárki akár Forest is lehet. És lehet bárki egyszerűen csak jó, kedves, tisztalelkű vagy netán kissé vásott gyerek”.
Vannak, akik még nem jöttek el hozzánk. Nekik készítettük ezt az oldalt!
|
A KOLLÉGIUM NYITVA TARTÁSA
Szorgalmi időben – a tanév rendjében meghatározott tanítási szünetek kivételével – a kollégium 24 órás pedagógiai felügyeletet tart vasárnap 17.00 órától péntek 16.00 óráig.
Hétvégén, ünnepnapokon az intézményvezető által kijelölt tagintézmény tart nyitva.
Tagintémzény vezető: Konkoly Béla
Elérhetőségei:
Tel: +36 30 619 3060
E-mail: kollegiumvezeto.fodor@szegedivarosikollegium.hu
ARANY JÁNOS
KOLLÉGIUMI-SZAKISKOLAI PROGRAM
SZEGEDI VÁROSI KOLLÉGIUM
FODOR JÓZSEF TAGINTÉZMÉNYE
Programban való részvételre 8. évfolyamon tanulók, valamint azon diákok számára, akik alapfokú végzettség hiányában kívánnak bekapcsolódni a szakképzésbe.
Az AJKSZP célja, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók - a kollégium keretei között - a jelenleginél nagyobb arányban tanulhassanak eredményesen a szakiskolákban: tanulmányaikhoz inkluzív pedagógiai környezetet biztosítson, gondoskodjon a szociális hátrányok kompenzálásáról, valamint hatékonyan támogassa a lemorzsolódás csökkenését, a célcsoport tagjainak szakmához jutását.
A programban részt vevő diákok tanulmányaikat szakképző intézményben, a nappali rendszerű iskolai oktatás 9. évfolyamán vagy felzárkóztató évfolyamon kezdhetik meg, és az államilag elismert szakképesítés megszerzéséig folytatják.
A programban részt vevők számára támogatásként biztosítható:
• ingyenes kollégiumi étkezés
• ingyenes tanulói bérlet helyközi- és helyi közlekedéshez
• tanfelszerelés
• szükség szerint ruhanemű vásárlása
Tanulmányokban nyújtott segítség:
• szakiskolai tanulmányaikhoz megfelelő pedagógiai környezet
• tantárgyi korrepetálások
• egyéni tanulási képességek fejlesztése
• egyéni fejlesztési terv készítése
• önismereti-, pályaorientációs foglalkozások
Egyéb ingyenes szolgáltatások a szakiskola befejezéséig:
• szociális és kulturális hátrányok kompenzálása
• úszás-, korcsolya oktatása
• színház, mozi és kiállítások látogatása
• belföldi és külföldi tanulmányutak
• gépjárművezetői engedély megszerzéséhez támogatás
• felkészítés az ECDL-számítógépes vizsga megszerzésére
A programban részt vevő szakiskolák:
1. Fodor József Élelmiszeripari Szakképző Iskola
6725 Szeged, Szabadkai út 3.
2. Szegedi Szakképzési Centrum
Móravárosi Ipari Szakképző és Általános Iskolája
6725 Szeged, Kálvária sgt. 84-86.
3. Szegedi Szakképzési Centrum
Kossuth Zsuzsanna Szakképző Iskolája
6724 Szeged, Kodály tér 1.
4. Szegedi Szakképzési Centrum
József Attila Általános Iskolája és Szakiskolája
6723 Szeged, Gyík u. 3.
5. Szegedi Szakképzési Centrum
Krúdy Gyula Szakképző Iskolája
6725 Szeged, József Attila sgt. 122-126.
A program internetes elérhetősége:
www. ajkszp.hu
Részletes információk:
6725 Szeged, Boldogasszony sgt. 26-28.
Programfelelős: Csicsely Ildikó
általános igazgató-helyettes
Tel: +36 30 736 6230
- Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye
6725 Szeged, Szabadkai út 3.
Programgazda: Konkoly Béla
tagintézmény vezető
tel: 62/548-964, +36 30 619 3060
|
|
|
|
Csicsely Ildikó |
AJKSZP programfelelős, SZVK igazgató helyettes |
+3662548962 |
|
Super Zsolt |
kollégiumi nevelőtanár |
+3662548962 |
|
Fodor Erika |
10. évf. AJKSZP csoprtvezető |
+3662548962 |
|
Kalmár Csilla |
csoportvezető |
+3662548962 |
kalmarhivat@yahoo.com |
Ficz Gábor |
pszichológus
|
+3662548962 |
|
Kohári Nándor |
kollégiumi nevelőtanár |
+3662548962 |
|
Nicoara Anita |
csoportvezető |
+3662548962 |
nicoara.anita@gmail.com |
Nyulassy Ágnes |
csoportvezető |
+3662548962 |
|
Bozó Anikó |
kollégiumi nevelőtanár |
|
|
Konkoly Béla |
tagintézmény-vezető, AJKSZP programgazda |
+3662548962 |
konkoly.bela@t-online.hu |
Sápi László |
nevelőtanár, mentálhigiénés csoportvezető |
+3662548962 |
sapilaszlo00@freemail.hu |
Szekulity Dusán |
csoportvezető |
+36307366028 |
szekulity1@gmail.com |
|
|
|
|
Logiqsakk pályázati program a Fodor József Tagintézményben
A Szegedi Városi Kollégium Fodor József Tagintézménye a 2018-2019-es tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt, valamint a Nemzeti Tehetségpont támogatásával sikeresen valósította meg a Logiqsakk elnevezésű programot. A „Hazai és határon túli köznevelési intézményekben működő komplex tehetséggondozó program” során elsősorban a résztvevő diákok gondolkodását, kommunikációs készségét, szociális kompetenciáját kívánták fejleszteni a programban résztvevő szakemberek.
A program egyik eleme 60 óra fejlesztő foglalkozás megtartása volt. A csapatépítő, kommunikációs, asszociációs képességet fejlesztő nyelvi, matematikai, csapatépítő, kommunikációs játékok megalapozták a diákok együttműködését, a kártyajátékok olyan területeket fejlesztetésére adtak lehetőséget, mint a koncentráció, fair play, szabálykövetés, döntési képesség. A táblajátékok, amit különleges sakkok megismerése koronázott meg, segített tovább fejleszteni a kezdeményezési képességüket, problémaérzékenységüket, kreativitásukat, viselkedéskultúrájukat. A programba sikerült bevonni Dr. Karsai Krisztinát, a Tarokktan című könyv egyik szerzőjét, valamint az Eszes Gyerek Kft. fejlesztő pedagógusát, Radics Mártát. Részvételük motiváló volt a diákok számára. A foglalkozások változatos munkaformában és változatos módszerekkel valósultak meg. Megjelent az egyéni, páros, csoportos, differenciált munkaforma, szemléltetés, kooperativitás, versenyzés. A foglalkozások során a diákok a játéktanítás rejtelmeibe is belekóstolhattak, jártasságukat pedig megmutathatták egy tagintézményi játékdélutánon, ahol diáktársaiknak, valamint egy interaktív csoportos foglalkozáson, ahol családtagjaiknak tanították meg a megismert játékok közül az általuk választottakat. Az interaktív foglalkozáson a játéktanításon túl egy jó hangulatú versenyzésre is sor került, a délutánt egy közös „Beugrózás” koronázta meg. Új játékok megismerésén túl a diákok is készítettek rejtvényeket, a Tabu játékhoz feladványokat, valamint módosítottak játékszabályokat. Az elkészült produktumokból egy kis kiadvány állt össze, amiből a jövőbeni foglalkozásokon is dolgozni lehet. A pályázat lehetőséget adott egy budapesti tanulmányúton való részvételre, mely során nyomozós játékra, labirintusban való bolyongásra került sor, valamint a csoport a Csodák Palotájába és az Óbudai Múzeumba is ellátogatott. A sok élménynek a diákok feltöltődése lett az egyik hozadéka, amit más szabadidős programok is biztosítottak Szegeden, úgymint a Parapark szobáiból való kijutás, gokartozás, kalandpark, valamint nyomozás Szeged belvárosában. A program végén a diákok személyre szabott értékelést kaptak oklevél formájában, valamint a részvétel emlékére és a játékélmény fenntartása céljából ajándék játékokat vihettek magukkal. A program során a résztvevők nagyon sok sikerélményhez jutottak, ami a mindennapokban is sok esetben továbblendítette őket, egyértelműen fejlődött a diákok társas hatékonysága, amit a program végén készített kis interjúk is visszaigazoltak. A tervezettnél több játékot is megismertek, ami egyrészt a diákok nyitottságát mutatja, másrészt a motiváció fenntartásának eszközéül is szolgált. További eredményként könyvelhető el, hogy van olyan tehetség a csoportban, akit kollégiumon kívüli versenyekre is érdemes lehet majd benevezni.
|
|
|
| vissza | Átadó-köszönő napok | Burkolat | Felújítás |
| | | | Társadalmi munka | | | |
|